2016年2月17日 星期三

薩南達 20160213 這是戰爭,神讓不可能變為可能

JJK:我們要相信神!神是最好的保護!話雖如此。但自我負責從哪裡開始?


JJK: We shall trust God! God is the best protection! It says. But where does self-responsibility begin?


自我負責和相信神    Self-Responsibility and Trust on God


薩南達:這是一個重要的問題,和一個簡單的答案:自我負責,當它是明顯的,相信神,毫無例外地在每個情況中。自我負責與相信神手牽手。兩者相互依賴,並不互相排斥。

SANANDA: This is a significant question, and a simple answer: self-responsibility, whenever it is obvious for you and trust in God, without exception in each situation.Self-responsibility goes hand in hand with trust in God. Both are mutually dependent and do not exclude each other.


一個人如何行為,在特定的情況中要應用什麼特定的對策,一個人如何對自己的環境反應或交互是自我負責的一部分。很重要去做必要的一切和可能的一切,在人類物質層面,為你自己。神指引你到達正確的決定,讓“奇蹟”成為可能,如果被需要。

It is part of self-responsibility how a human Being should behave and which specific measures should be applied in a special situation, how each human Being should react to or interact with his environment.It is essential that you yourself do everything that is necessary and possible for you on the physical human level. God guides you to the right decisions and makes a “miracle” possible for you if it is needed.


當你讓可能成為可能,神讓不可能成為可能。這是朝向神的受祝福的生命週期。(摘錄結束)

As you make possible the possible, God makes the impossible possible. This is the cycle of a blessed life, which is oriented toward God. (End of excerpt)


Karl 1/21/2016的夢境       Karl's dream on 1/21/2016


這是戰爭。我發現自己在大自然中,被山丘和山脈包圍,我承受永久性的空襲。我看向的地方都有防空砲,隱藏在岩石中,不間斷地發射著。一波又一波的襲擊---部分感到不真實---中斷。

It is war.I find myself somewhere in nature, surrounded by hills and mountains, and I am subjected to permanent air attacks.Everywhere I see air defense cannons, which have been dug into the rock walls, firing without interruption.One wave of attacks follows the next one – partially feels very unreal.- cut


在居民區,我跑向一個高層建築。一個孩子和成年男子和我在一起。(備註:我想,我可以感到孩子和男子是誰,但因為我看不到臉,我無法命名。)所以我們跑向高層建築,沒有電梯。

In a populated area I run into a high-rise building.A child and a male adult are with me. (Remark: I guess that I can sense whom the child and male adult are, but since I cannot see the faces, I do not name anyone.)So we run into the high-rise building, there is no elevator.


我們跑上樓梯,大樓已經略微收到炸彈的傷害…

We run up the stairways, the building is already slightly damaged by bombs…


…每一層都能看到一樓。我們快速地到達樓頂。我們面前有一扇門;它關上但沒鎖上。我推開門,男子和孩子進入房間…

…from each floor one can look down to the ground floor. We quickly get all the way to the top floor. In front of us is a door; it is closed yet not locked.I fling the door open, the man and the child go into the room….


…我再次俯視,看到一兩層樓下的一個男子手握炸彈,讓它落下。我的想法是一旦炸彈落地,它會爆炸…

…I again look down and see how a man, one or two floors below me, holds a bomb in his hands and lets it fall. My thought is that as soon as the bomb hits the ground floor, it explodes....


…另一個想法,這是一顆核彈     …..another thought,it is a nuclear bomb.


它落地,我看到了爆炸。一朵巨大的蘑菇雲從樓層中出現…就像一個慢動作。我進入房間,鎖上門。我坐在長椅上。我幾乎感覺不到男子和孩子,但他們在那。當我期待一個巨大的壓力和熱浪,將我吹入磐涅,我堅定地意圖不去恐懼,去有意識地感知每個時刻。壓力波前來,但不是我想像地強烈。

It hits the ground floor and I see the explosion.A huge mushroom cloud comes up the floors..…like in slow motion.I go into the room and lock the door. I sit down on a bench. I only barely perceive the man and the child, but they are there.At any moment I expect a huge pressure and heat wave, which blows me into Nirvana, and I firmly have to intention to have no fear and to consciously perceive each moment.The pressure wave comes, but it is not as strong as I have imagined.


熱浪…也是可以承受的。突然房間從高層建築中分離,一切振動,我們像在飛行教室(譯註:也許是訓練跳傘的房間)一樣遠離事件。我內在的聲音告訴我不要接近門或窗戶。我坐在搖晃的長椅上,確信偉大,獨特的事情就要發生。我感到了感恩。一段時間後,飛行教室在一個地方降落…我們出去…我們被鬱鬱蔥蔥的綠色植物包圍,我並不熟悉的。(夢境結束)

The heat wave...also bearable. Suddenly the room separates from the high-rise building, everything shakes and we fly like the flying classroom from this event. My inner voice lets me know not to go to the door or to the windows. I remain seating on the wobbly bench with the certainty that something great, something unique occurs here.I sense gratitude.After some time and somewhere the flying classroom lands….We go outside…I/we are surrounded by vegetation with such a lush green , which I do not know from this world. (End of dream)


在這個精神中,我們可以伴隨著喜悅期待即將到來的,面對集體的劇變以及朝向神之光。

In this spirit we may expect the upcoming with joy and face the upheavals collectively as well as oriented towardGod's Light.


原文:http://lichtweltverlag.blogspot.co.at/2016/02/it-is-war-and-god-makes-impossible.html

通靈:Jahn J Kassl    翻譯:Nick Chan

沒有留言:

張貼留言