2015年2月11日 星期三

麥基洗德20140201 致力於自己的解放

你經常認為自己是誰是你的小我在工作,但你的小我並不是真的,它只是自我為中心的行為和特性引導你的心和頭腦沿著一定的方式和方法進展。
親愛的一們,代表性地,這些自我為中心的行為有焦點並傾向於誇大自己的重要性。但如果你看向內在深處,你最終會明白你在頭腦中鼓動的自我並不存在,你小我創造的自我是純粹的幻象。我們經常觀察到你確實相信你自我的感知,作為一個個體,一個與所有人分離的人,我們還看到許多親愛的靈魂更加相信他們創造的自我,而不是神或者其他東西。這時小我成為了神。親愛的一們,這就是你幻象的中心點,你的生活和它的目標與方向會在提供你機遇讓你的能量與神的能量對齊(你所著手的靈性追求)的道路上分散。


Who you often think you are isyour ego at work, yet your ego is not really a thing but a set ofself-centered behaviours and characteristics that guide your heartand mind along a certain process of ways and methods. Typicallydear ones, these self-centered behaviours have focus and tend toexaggerate your own significance of self. Yet if you look deeplywithin, you will eventually come to the conclusion that the selfyou drum up in your mind does not exist, the self that your egocreated is pure illusion. What we often observe is that you trulydo believe and trust in the perception of your Self as anindividual, a person that is separate from everyone else. We alsowitness many dear souls believing more in their created self thanthey do in God or anything else. This is when the ego becomes God .And this dear ones is the central point of your illusion, that yourlife and its process and direction becomes scattered on a path thatwould have provided you with opportunities for aligning yourenergies with that of God's regardless which spiritual quest youundertook.


許多親愛的靈魂並不擅長任何靈性追求或方向的部分原因是出於失去他們小我的恐懼,他們經常感到通過放棄他們寶貴的小我,他們會失去內在某些寶貴的東西。小我阻礙了你們許多人,這是你妨礙的部分需要你克服的,如果你有任何的頭緒如何成功實現你為自己選擇的方向或進程。這需要真實、真正的情感和心智成熟來自由於你小我的緊抓,自由於它使人衰弱的進程---讓你創造力關於自己的宏偉的幻象。如果你思考一下俄羅斯套娃,你知道當你移除一個,你發現一個更小的。你的小我也一樣。隨著你移除層面,小我變得更小,你更加接近排空所有小我的實質,進入純淨、神聖之愛的領域,總是無條件的。這個時候你會到達你寶貴的心讓你充滿對整體自我慈悲的境地,包含對身體、心、頭腦和靈魂的慈悲與友善。對結賬你食品雜貨的收銀員慈悲,對你的鄰居慈悲,對郵遞員和所有同城以及住在地球上的人慈悲。但只要你的小我被允許支配,你對自己的信念就會減少,任何真正慈悲的跡像只能找到碎片,因為你的真正自我仍在自己的殼中被隔絕,同時從內在觀察到所有小我在創造的災難。

Part of the reasonwhy so many dear souls don't excel on any spiritual quest or direction isdue to the fear of losing their ego, they often feel by giving uptheir precious ego, they will lose something precious inthemselves. The ego is what holds so many of you back, it is thehindering part of you that requires you to overcome it if you haveany inkling on succeeding in any course or direction you havechosen for yourself. It requires real, true emotional and mentalmaturity to free yourself from the clutches of your ego and fromits debilitating process that had you creating grand illusionsabout yourself. If you think about the Matryoshka nesting dolls,you know as you remove one, you discover a smaller one. Think asthis with your ego. As you remove layers, the ego becomes smallerand you bring yourself closer to emptying yourself of all egoicsubstance and into the realms of pure, divine love that is alwaysunconditional. It is when you finally reach this place, that yourprecious heart fills you with compassion for your total self whichwill include compassion and kindness for your body, heart, mind andsoul; compassion for the cashier who checks out your groceries,compassion for your neighbour, the mail carrier, and all those thatreside within the city you call home and for those who also sharemother Earth as their home. But as long your ego is permitted toreign, your faith in yourself becomes reduced and any signs of truegenuine compassion can only be found in fragments as your authenticself remains closed off in a shell of its own existence, whileobserving from the inside all the calamity the ego self iscreating.


當你最終開始解放自己,你開始伴隨著更多的明晰和理解看待周圍的世界,你能越來越多地方向你小我創造的自我幻象。當你可以觀察到你的小我在行動,你可以看到每一個微小和僵硬的自我為中心的強制,比如敵意、緊抓、恐懼、虛榮、自負、憤恨、放縱、自哀、有偏見的觀點、背叛的想法、他人的評判、八卦、貪婪並認為宇宙圍繞著你在轉。你生活在“我,我的”世界。如果你可以觀察到任何這些東西或其他類似的,作為見證你的小我在行動,然後你就可以看到你的真理。然後你就可以自願和不妥協地處理這個虛假的面向,開始穩固到當下,通過接納沒有你的小我,試圖掌控事物,你會是誰。

When you finallybegin to liberate yourself you begin to see the world around youwith much more clarity and understanding, and you are able toincreasingly let go of the illusions your ego created of your Self.When you are able to observe your ego in action, you are able tosee every small and rigid self-centered compulsion such ashostility, grasping, fear, vanity, self-importance, resentment,over-indulgence, self-pity, biased opinions, thoughts of treachery,criticism of others, gossip, greed, and having the idea that theuniverse revolves around you; that you live in a“me, mine, and i” world. If you areable to observe any of this or others similar as a witness of yourego in action, then you are able to also see your truth. Then youare able to willingly and unflinchingly approach this false side ofyourself and begin to ground yourself into the present by acceptingwhat was and becoming who you are meant to be, without your egopresent, trying to run things.


我們知道很難意識到小我在這個唯物主義的世界控制著你。一旦你清晰地看到你自我為中心所創造的一切,你可以開始卸下它根深蒂固的緊抓,你可以開始成長。你在生活的所有面向帶來越多純淨和真正的慈悲與愛,你的小我會越少地呈現。親愛的一們,這是你的責任自由於你小我的重擔,讓你真正的自我可以最終更輕鬆、清晰地呼吸,去發現有著超越小我短暫滿足的生活。這個生活終於被發現,即使它的潮起潮落也是美麗的。一旦你控制自己的情感,你的小我會最終地溶解到虛無,然後你就可以過上充實的生活,不被幻象所阻礙,一個總是在當下運動的生活。親愛的一們,這取決於你去使這發生,我們相信你可以,一旦你準備好並願意致力於自己的解放。

We do understand thatit can be difficult to realize that the ego is what controls you inthis materialistic world. Once you can clearly see all that yourself-centered side has created, you can begin to unburden yourselffrom its deep-rooted clutches you allowed to grow to begin with.The more compassion and love that is pure and genuine you bring toyour life in all its many aspects the less your ego will bepresent. It is your responsibility dear ones to free yourself fromthe weight of your ego and allow your authentic self to finallybreathe clearer and brighter, and for you to discover there is lifebeyond the ego's fleeting satisfactions. And this life that isfinally discovered, even with its ups and downs is beautiful. Onceyou are in control of your emotions and feelings and your ego isfinally dissolved into nothingness, then you are able to live afulfilling life that is unencumbered by illusion, a life that movesalways in the present. It is up to you dear ones to make thishappen and we believe you can once you are ready and willing tocommit yourself to your own liberation.


原文:http://lightworkers.org/channeling/210205/committing-your-own-liberation

通靈:Julie Miller   翻譯:Nick Chan

http://blog.sina.com.cn/s/blog_bd4aebd60102vezd.html

沒有留言:

張貼留言